1 Aralık 2014 Pazartesi

Astım Hastalığı Nedir

Astım Hastalığı Nedir

Astım ve bronşit hastalığı saman nezlesi ve  iltihaplanmasından sonra en sık görülen hastalıklardan bir tanesidir. Astım ve bronşit hastalıkları solunum yollarının daralmasına neden olduğundan dolayı bu hastalığa yakalananlar nefes alış verişi yaparken zorluk çekerler. Tedavisinde bu hastalığın oluşma sebebinin bilinmesi önemli bir rol oynamaktadır. Astım ve bronşit hastalığı bazı durumlarda psikolojik rahatsızlıklardan dolayı ortaya çıkabilmekte ve tedavisi de ortaya çıkma nedenine göre zorlaşmakta veya kolaylaşmaktadır.

Belirtileri

  • Özellikle geceleri solunum güçlüğü çekme
  • Kişinin normal olarak nefes alış verişinde zorlanması
  • Oturduğu yerde yada kurbağa olarak adlandırılan şekilde yattığı zaman kolay nefes alış verişi yapması
  • Bronşit hastalığında genel olarak nefes vermekte güçlük olduğu için akciğerde şişmelerin olması

Astım Bronşit Tedavisi İçin Ne Yapılmalı ?

  • Nefes vermeyi kolaylaştırmak için solunum borularını genişletici ilaçlar verilirken; aynı zamanda hastalığa sebep olan madde veya olay keşfedilmelidir. Astıma sebep olan etki ortadan kaldırıldığı zaman tedavi kolaylaşmakta ve krizlerin önüne geçilebilmektedir.
  • İltihaplı durumlar var ise bunlara önlem alınmalıdır.
  • Öksürüğü kesecek önlemler alınmalı ve balgam sökücü ilaçlar kullanılmalıdır.
  • Astım hastası olan kişiye düzenli olarak solunumu kolaylaştıran hareketler yapılmalı
  • Nefesini açması adına doğal ortamlarda ve açık havalarda bulundurulmalıdır.
  • Astım hastalığına neden olan alerjik madde tespit edilerek bünyenin bu tür maddeden uzak durması sağlanmalıdır.
kaynak: http://yasamuzmani.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder